מועדון הידידים

"יש לי אחריות להעביר לדור הבא את מה שלמדתי מהמורים שלי…

זה שומר אותי צעיר ומזכיר לי מאיפה באתי. ללמד אמנים צעירים זה כמו לתת מים לפרח"

אייזיק שטרן

מטרות

ידידי ונאמני המרכז למוסיקה ירושלים תורמים משמעותית לפעילות המרכז ולהרחבתה מתוך אמונה עמוקה בחזון המרכז שבבסיסו טיפוח ובניית דורות של מוסיקאים ישראלים מחוננים ומצטיינים בכל הארץ תוך מימוש כשרונם ושאיפותיהם. 

פעילות ידידי המרכז נוגעת בשלל תחומים ומטרות ביניהם הגעה לכמה שיותר ילדים ונוער מאוכלוסיות מגוונות ברחבי הארץ, והרחבת מעגל המורים וקידומם. 

האמצעים למימוש החזון בארץ ובחו"ל כוללים גיוס משאבים, העלאת המודעות לפעילות המרכז ויצירת קשרים ושיתופי פעולה.

בפעילות זו משפיעים ידידי המרכז על עיצוב דור של מוסיקאים מצטיינים וערכיים.

הפילהרמונית הישראלית הצעירה
נגנים מהתזמורת עם המנצח להב שני
כיתות אמן למוסיקאים צעירים
כיתת אמן עם מאסטרו מארי פרחיה

הצטרפו אלינו

יחד נעצב את עתיד המוסיקה הקלאסית בישראל!

להצטרפות וקבלת מידע אנא מלאו טופס וניצור עמכם קשר. 

אירועי מועדון הידידים

יולי 2022

מועדון סלע, היכל התרבות, תל אביב

קבלת פנים וקונצרט התזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה

קונצרטים וכיתות אמן

הכנר הנריק שרינג בכיתת אמן

בטהובן: שלישיית כלי קשת אופוס 1 מס' 3

לפניכם קטע וידאו של כיתת אמן של אחד מגדולי הכנרים של המאה ה-20, הנריק שרינג. בשיעור זה עובד שרינג עם שלושה מוסיקאים צעירים על שלישיית הפסנתר אופוס 1 מס' 3 מאת בטהובן.

המחשבה הראשונה שעולה בדעתנו כשאנו רואים את הציון אופוס 1 מתלווה ליצירה, היא שזו כנראה היצירה הראשונה, או לפחות אחת הראשונות שחיבר המלחין.  מחשבה זו אינה נכונה בלשון המעטה. האופוס הראשון של כל מלחין יכלול בדרך כלל את היצירה או היצירות אותן הוא בוחר להציג כאלו המייצגות אותו לגמרי והוא יכול לעמוד מאחוריהן, כמו היו הלבנה הראשונה עליה ייבנה בניין מכלול יצירותיו. זה בדיוק היה המצב עם האופוס הראשון של בטהובן שכלל שלוש שלישיות לפסנתר, כינור וצ'לו. בטהובן כבר היה אז מלחין מיומן ביותר ופסנתרן מבוקש מאד והספיק להשלים יצירה לבלט, קונצ'רטו לפסנתר, תשע רביעיות, שירים רבים ויצירות נוספות להרכבים קאמריים מגוונים.